Krya på mig...

yeah, en vecka på sjukhuset resulterade såklart i en veckas förkylning.
Visst, jag har inte mått allt för dåligt av att vara hemma, vila och glo "The big bang theory", men saken är att när jag blir förkyld blir jag ypperligt dålig dag per dag innan jag blir bättre.
Så första dagen innebar halsont och svullnad så stor att jag knappt kunde svälja.
Andra dagen: näsan började rinna och svullnaden i halsen fortsatte.
Tredje dagen:  så täppt och rinnig i näsan att jag ville såga av den. 
Fjärde dagen: bättre i näsan men självklart började hostan....rosslig som fan och slemmig...
Femte dagen: visst, jag mår bättre men hostan kvarstår (liten men störande). Nu börjar näsan flagna oxå av allt snytande i onsdags. 
Summa sumarum: det blir inget jobb imorgon, tur att jag pratade med dem tidigare i veckan för de hade redan planerat för att jag inte skulle komma in. Vila imorgon med m.a.o. 
Idag har jag dock ngt annat jag måste vara fräsch till..eller snarare pigg till. Fräsch behövs inte.
Jag har en telefonintervju inför ett av jobben jag sökt. Awesome. Ringde i onsdags, men hörde hur dålig jag var och bytte tid. Tack!
Så nu gäller det att jag är pigg och glad för att prata med dem. Vad ska jag säga? Vad ska jag inte säga..?
Gått på ca...3 arbetsintervjuer i mitt liv....(de andra 2 räknas inte då jag visste att jag skulle få jobbet). 
Så lite nervös är jag. Skönt dock att det är via telefon, med tanke på att jag inte ville riskera att smitta en eventuell framtida arbetsgivare. 
;)
Nu ska jag vila framför the big bang theory och the sims. 
Om ngn vill plocka svamp på söndag (om ni har bil) hör av er. kan bli mysigt ;).
Peace/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0