a better, busy day

En dag då man lever upp igen. 
Man kan njuta lite av att vara vid liv. 
SÅ kan man kalla det. 
Började dagen med frukost ihop....
vårt äventyr skulle ha börjat på förmedlingscentralen, dock har de stängt igen....tydligen pga konkurrens från andra stora företag i vår stad fick vi reda på senare. mummel...
fortsatte mot mediamarkt för att inhandla present inför nästkommande helg.
Efter detta styrde vi mot IKEA där vi köpte lite småplock, försökte att inte förinta för många skrikande avkommor och hälsade på 2 bekanta (ej i samma sällskap, var alla på ikea idag eller?)
Efter att ha genomlidit detta försökte jag hitta ngt kul i affärerna men misslyckades. dock lyckades marcus med att hitta ett par nya byxor. gött. 
Hungern tog överhanden och vi käkade bakpotatis och drack kaffe (ja, jag åt en budapest...) samtidigt som jag önskade att barnen som lekte i rulltrappan 1 meter ifrån oss skulle halka och sugas in under den....
önskan slog I N T E in. 
mummel
Plantagen för att köpa jord (även om det lockade lite med nya blommor får det vänta efter omplantering av nuvarande blommor som väntas ske imorgon). 
Självklart behövde kyl å frys å skafferi fyllas på så det sista besöket (trodde vi) gjorde på city gross. 
Att cykla är ju miljövänligt å de då va, men fan inte så jävla kul med kassar fyllda med mat etc. 
Självklart lyckades ena påsen att snärja sig in i cykeldäcket vilket resulterade i en liter mjölk på trottoaren. Tur att det skedde 2 min hemifrån så vi kunde cykla förbi Södercentrum och köpa ny,.
Väl hemma kliade det i fingrarna och ett försök i att slå in en present slutade i att omorganisera nästintill varenda hylla i lägenheten.....men nu är jag nöjd. 
Sambon lagade mat och jag fixade, bra arbetsfördelning (då får jag det som jag vill ;p )
Efter detta kaso avnjöt vi en god rådjursgryta med morotpuré och en bra film : Matrix (de andra ska vi se senare).
Nu är jag trött, mätt och nöjd. 
Hoppas er lördag var någorlunda bra. Peace/Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0